לראשונה: קצבת נכות – גם על נכות בגפה אחת

צבי טסלר No Comments on לראשונה: קצבת נכות – גם על נכות בגפה אחת

לראשונה ילדים עם מוגבלות שסובלים מהיעדר או קושי בתפקוד של גפה אחת בלבד – יהיו זכאים לקצבה. כך אישרה ועדת העבודה והרווחה

הביטוח הלאומי • אילוסטרציה צילום: מיטל כהן, פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני זמן קצר עלה ואושר בוועדת עבודה ורווחה תקציב לזכאות לגמלה לילדים עם נכות בגפה אחת. בעבר, רק ילדים עם נכות וחוסר תפקוד ב-2 הגפיים יכלו לקבל, לפי החוק, קצבת ילד נכה. לאור אישור התקציב שיובא היום תוכנס זכאות לילדים עם נכות בגפה אחת שתגיע עד ל-50%.

שר העבודה יואב בן צור: "זוהי בשורה אמיתית להורים שצריכים פעמים רבות סיוע לילדים ובעזרת הקצבה יוכלו לממן חלק מהטיפולים והסיוע ליקר להם מכל. כל דבר שנוכל להטיב, אנחנו בוחנים זאת ביראת קודש ומשנים ככל הניתן".

מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: ״מזה תקופה אנחנו רוצים לקדם את החקיקה בה הורים לילד עם נכות בגפה אחת יוכלו לקבל קצבה שתוכל לסייע להם בהוצאות היום-יום. שמחה שהיום הזה הגיע ועשינו עוד צדק חברתי – סוציאלי”.

כאמור, ילד נכה הסובל מהיעדר או קושי בתפקוד של גפה אחת בלבד יהיה זכאי לדרגת תלות בשיעור של 50% ובקצבה חודשית של 1,527 ₪.

עמותת בית הגלגלים מברכת על אישור התקציב לזכאות לגמלה לילדים עם נכות בגפה אחת: "עמותת בית הגלגלים מברכת את שר העבודה יואב בן צור וח״כ ינון אזואלי על תיקון העוול ההיסטורי ואישור תקציב הקצבה גם לילדים המתמודדים עם נכות בגפה אחת. המצב הקיים יצר פגיעה בלתי סבירה בילדים ובהורים שלא קיבלו מענה, סבלו מקשיים רבים, סחבות משפטיות והוצאות רבות.

יחד עם זאת, נבקש לברך גם את שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי על דבריו במליאת הכנסת אמש, על כך כי בשנת 2023 יגדל תקציב הסיוע לפעילויות פנאי משלבת לילדים עם מוגבלות. השתתפות הילדים בפעילויות הפנאי ממלאת תפקיד חשוב בקידום רווחתם הפיזית והמנטלית".



0 תגובות